بررسی فنی Redmi Note 12 Pro شیائومی

بعد از معرفی سری ردمی نوت 12 شیائومی (اوایل آبان 1401)، با توجه به سابقه فروش بسیار عالی سری ردمی نوت 11، انتظارات زیادی از این برند مطرح جهانی برای این گوشی وجود داشت که در ادامه به بررسی فنی این مشخصات خواهیم پرداخت.

عملکرد پردازشی ردمی نوت ۱۲ پرو

پردازش این گوشی، توسط تراشه مدیاتک Dimensity 1080 در کنار ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۶/۸/۱۲ گیگ رم انجام می شود. اکثر بازی ها و برنامه های سنگین به راحتی اجرا می شوند؛ فقط انتظار گرافیک متوسط با فریم معقول را باید داشته باشید. در کاربری روزمره و عادی، عملکرد این گوشی قابل قبول بوده و فقط، بازی هایی که نیاز به قدرت پردازشی بیشتری دارند به خوبی اجرا نمی شوند.

عملکرد باتری با توجه به آنکه برای مصرف انرژی بهینه شده، کاملا مناسب بوده و دما هم بیش از حد معمول بالا نمی رود. در مورد امکانات ارتباطی، شاهد استفاده از وای فای نسخه ۶، بلوتوث نسخه ۵.۲ و امکان ارتباط 5G در این گوشی هستیم. در مجموع عملکرد سخت افزاری نسبتا مناسبی را می توانیم شاهد باشیم که گزینه مناسبی برای پردازش بالای گرافیکی مثل بازی های سنگین نیست.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو از رابط کاربری MIUI 13 که بر پایه اندروید نسخه ۱۲ ساخته شده استفاده می کند. امکانات شخصی سازی در این گوشی، مثل بقیه گوشی های شیائومی که از این رابط کاربری استفاده می کنند مناسب و متنوع است.

اسپیکر ردمی Note 12 pro

در این گوشی از اسپیکر استریو استفاده شده است که در کنار قابلیت دالبی اتموس، کیفیت صدا، خوب و شفاف بوده و بلندی آن هم مناسب و قابل قبول است. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم هنوز از این گوشی حذف نشده است.

عملکرد دوربین Redmi Note 12 Pro

کلیت دوربین گوشی Redmi Noe 12 Pro، از سه سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو به همراه یک LED دوگانه تشکیل شده است. کیفیت عکس های دوربین اصلی با در نظر گرفتن سطح قابل قبول واقعی بودن رنگ ها با حفظ کنتراست بالا، مناسب می باشد. درصورتی که علاقه مند به عکاسی هستید، در مقاله بهترین گوشی های برای عکاسی، این مطلب به تفصیل بررسی شده است.

امکان فیلمبرداری 4k با ۳۰ فریم امکان پذیر بوده و فیلم ها، خروجی قابل قبولی دارند؛ هرچند با توجه به وجود لرزشگیر تقریبا ضعیف، شاید نتواند به بهترین شکل، لرزش ها رو حذف کند.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی کیفیت نسبتا خوبی دارد و امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰ با ۶۰ فریم هم امکان پذیر می باشد. در مجموع کیفیت و عملکرد دوربین متوسط رو به بالا بوده و  نقطه قوت این گوشی محسوب نمی شود.

باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در Redmi Note 12 Pro استفاده شده است. این گوشی در استفاده معمولی، یک روز کامل بدون شارژ مجدد می تواند کار کند و در صورت بازی سنگین یا تماشای بی وقفه ویدئو، حدود ۶ تا ۸ ساعت قابل استفاده است. ۲۰ دقیقه بازی PUBG، حدود ۴ درصد از باتری و تماشای ۳۰ دقیقه ویدیو ۱۰۸۰، در حدود ۵ درصد باتری رو مصرف می کند. یک عدد آداپتور شارژ ۶۷ واتی داخل جعبه گوشی قرار دارد که با استفاده از آن، در ۱۵ دقیقه، ۵۰ درصد گوشی شارژ شده و فول شارژ شدن باتری تقریبا ۵۰ دقیقه زمان می برد. در مجموع عملکرد باتری خوب بوده و از لحاظ شارژدهی و سرعت شارژ، انتخاب قابل قبولی است.

صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو

از یک نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی در این گوشی استفاده شده است. کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب بوده، تراکم پیکسلی بالا و امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ، از قابلیت های کلیدی صفحه نمایش این گوشی می باشد. HDR10+ و Dolby Vision، دو قابلیت به کار گرفته شده در صفحه نمایش بوده که بدین معناست محتوای ویدیویی، تجربه بسیار خوب و بی نقصی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

حسگر اثر انگشت، از سرعت و دقت خوبی برخوردار است. از تاچ سمپلینگ با نرخ به روزرسانی 240 هرتزی در صفحه نمایش این گوشی استفاده شده که چنانچه با گوشی بازی هم می کنید، تجربه بهتری برایتان خواهد داشت و می توانید واکنش های سریعتری در بازی داشته باشید. روشنایی صفحه، قابل قبول بوده، در حالت دستی تا ۵۰۰ نیت و در محیط بیرون و روشنایی بیشتر تا حدود ۹۰۰ نیت روشنایی برایتان خواهد داشت. هیچ محافظ پیش فرضی روی صفحه نصب نیست و پیشنهاد می شود حتما از گلس استفاده شود.

در مجموع، عملکرد صفحه نمایش بسیار عالی بوده که تقریبا فرق فاحشی با یک گوشی بالا رده ندارد.

طراحی Redmi Note 12 Pro

چینش دوربین سه گانه شاهد تغییر بوده و به جای مربع طرح آیفون ۱۲ از یک مستطیل استفاده شده و طراحی هر چه بیشتر شبیه آيفون ۱۳ پرو شده است. پایین این قسمت هم لوگو Redmi به همراه علامت 5G حک شده است. رنگ جدید بنفش به همراه یک سری لکه های اکلیلی مانند هم امسال به این گوشی اضافه شده تا مورد پسند خانم ها قرار گیرد.

بدنه کاملا از پلاستیک بوده، ولی قسمت پشتی جنسی شبیه به گلس براق دارد و اثر انگشت و لکه هم تا حدودی روی آن باقی می ماند. لبه ها از پلاستیک براق مشابه فلز ساخته شده تا هر چه بیشتر، ظاهر، شبیه به گوشی های بالا رده شود.

وزن ۱۸۷ گرمی گوشی در کنار طراحی تخت آن باعث می شود با یک گوشی خوش دست طرف باشیم. از گواهی IP53 در ساخت گوشی استفاده شده که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و پاشیدن ذرات آب از آن محافظت می کند. گوشه های صفحه نمایش با خمیدگی کمی به بدنه می رسد و از طراحی کاملا تخت استفاده نشده است و حدود ۸۶.۸ درصد بخش جلوی گوشی را صفحه نمایش تشکیل می دهد.

کاهش وزن نسبت به نسخه قبلی و تبدیل طراحی کاملا تخت به یک گوشی خوش دست، در مجموع، این گوشی را از نظر طراحی، به یک انتخاب خوب برای خرید تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

پربازدیدترین‌ها

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل سرویس، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.